↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

pondělí 7. listopadu 2016

Moje cédéčková sbírka: Good Girl Maggie se stejnojmenným albem

Už je zase tady... ne Hitler, ale můj starý design Rising Flames... a cédéčková sbírka k tomu.

Good Girl Maggie (Polsko)


Good Girl Maggie na Masters of Rock 2013
Fotka není sice nijak dokonalá, ale je to má první vzpomínka na ně.

Další spíše rocková než metalová skupina. Ten začátek abecedy holt mám o něco méně "heavy" než zbytek. Doufám, že to nikomu moc nevadí, ale co jsem tak pročítala vaše komentáře, stejně tady čistokrevných metalistů moc není...
Třeba tady GGM bych doporučila lidem, které zaujali Evanescence... ale samozřejmě úplně stejná hudba to není.

Na GGM jsem stejně jako na Dharmu narazila na festivalu, tentokrát to však bylo na Masters of Rock 2013. Ani jsem nestihla jejich vystoupení od začátku, podle názvu mě nezaujali (na rozdíl od 'Black roll', které mi Google translator přeložil jako 'černý rohlík', na ty jsem prostě jít musela - a ne, neptejte se mě, proč jsem to nechala prohnat translatorem :D), takže jsem na ně nešla cíleně.
Protože však hlavní stage okupoval někdo neposlouchatelný, vydala jsem se hledat vedlejší pódium a po třech letech snahy jsem ho konečně našla. Ty tři roky zde nejsou nadsázka, mně to opravdu zabralo tři ročníky tohoto festivalu, než jsem Alfedus nalezla. Koho by napadlo, že bude hned vedle hlavního pódia - chytře zakamuflované.

Good Girl Maggie mě pak zaujali hlavně svou zpěvačkou. Já se vždycky vrhám za silnými nebo něčím výraznými hlasy, a Gosija (doufám, že jméno píšu správně) splňuje obojí. Popravdě mi připomněli tehdy na koncertě právě modernější a více rockové Evanescence, ovšem bez toho charakteristického temného závoje a výrazného symfonického podkreslení. Absence něčeho takového mi však výjimečně nevadila, protože to, co by jinde uhlazoval symphonic, tady utáhl s přehledm Gosiji hlas. No vážně. Tak famózní zpěvačka by neměla být na vedlejším druhořadém stagei. Ani se nedivím, že tam na ně tehdy byl skutečně nával.

album Good Girl Maggie, rok vydání 2014, žánr hard rock

GGM

Hned, jak cédéčko vyšlo, jsem si ho nechala z Polska poslat... byla to teda akce, protože jsem poprvé platila do zahraničí a nakonec mě samotný ten převod stál pomalu víc než samotné album :D ale co už, jsem pyšná na to, že ho mám doma a koupené v rámci první vlny. Na druhou stranu v rámci dalších vln se CD prodává i s texty písní, které mi na mém unáhleně pořízeném kousku docela dost chybí. Nemyslím si totiž, že by se Gosija s anglickou výslovností nějak zvlášť mazlila.

Album je přesně tak energické a melodiemi zajímavé, jak jsem si ho představovala, a jak jsem si tvorbu GGM pamatovala z MORu. Jen mám dojem, že naživo Gosija zněla mnohem, mnohem silněji. Na tom albu jede tak na 80 %, mám ten dojem, což je škoda. I tak se mi stále její hlas na albu nesmírně líbí, to ano, a užívám si, jak s ním dokáže pracovat, jen doufám, že do příštího alba vrazí všechno, co do písniček umí vrazit.
Psala jsem, že mi na MORu připomněli Evanescence, akorát takové, kteří víc vsadili na "hard" než nějaké přídomky jako "gothic" či "symphonic", které se staly pro Evanescence tolik typické. Napadá mě lepší skupina, ke které můžu GGM přirovnat, i když netuším, kolik z vás tyto famózní titány hard rocku vůbec zná: Halestorm. Ano, to je ono, GGM jsou méně drsnou a o něco víc v klávesách utopenou verzí Halestorm. Přirovnání nevybírám ovšem jen na základě hudby. Zpěvačka Halestorm, Lzzy Hale, podle mě patří k těm nejsilnějším a nejzajímavějším hlasům na rockové i metalové scéně, a právě podobně silným - ale ne tolik vyzpívaným - hlasem dominuje i Gosija.

Jako ukázku vybírám "Addicted to You", která velmi dlouho (po boku "Lieology", "What I Want" a "No More") byla mou nejoblíbenější písní z alba. Popravdě všechny písničky mají takový podobný zvuk, ale každá má naštěstí svou příjemnou charakteristickou melodii, nějaký osobitý zvrat a nádech, takže nemůžu říct (na rozdíl od Fairy), že by byly všechny písničky stejné. Ostatně dává smysl, že v rámci alba jsou písně konzistentní a s podobným zvukem, jen u GGM mi zní podobněji než u kohokoliv jiného (opět pomíjím Fairy), pravděpodobně proto, že jsou docela krátké.


Doufám, že vás články tohoto typu příliš nenudí. Vím, že se ne každému vším trefím do vkusu, ale věřím, že některé skupiny zaujmout mohou. A zrovna do GGM kladu docela veliké naděje (obdobně jako do Dharmy a Epicy).
Kdybyste měli náladu, pusťte si i Halestorm.

Na YT jsem kdysi nahrála celé album GGM, a kupodivu tam stále drží. Takže kdo by chtěl vyhledat... Stojí za poslech.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky