↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

neděle 4. března 2012

Plastic metal

Dlouho jsem přemýšlel, čím bych vás mohl zahltit tentokrát. Nebylo snadné se odhodlat k napsání nového článku, když vím, že tomu všemu, o čem bych s vámi chtěl diskutovat, jsem věnoval už několik předešlých článků. Navíc mě (i bezpochyby vás) trápilo, že málokterý z mých článků je optimistický. Ano, ani tento nejspíš optimismem sršet nebude, ale nijak tragický by též neměl být. Ačkoliv takto jsem vás na úvodu předešlého článků mystifikoval též. Tentokrát je to však pravda ...


Kromě cikánů a vlády se též rád šťourám v hudbě, což ale tak často najevo nedávám. Nejspíš proto, že si myslím, že mé hudební kritiky nejsou ani zdaleka tak kvalitní jako ty, které si můžete přečíst ve Sparku, nebo také proto, že se v hudbě sjednotím s málokým. Teď jsem však přišel na něco, co by nemuselo hned všechny nemetalové čtenáře odradit ...

Nedávno jsem hloupě zíral do kelímku s pastelkami, až mé oko konečně připoutalo něco konkrétního ... na žluté pastelce se tam honosil název "plastic metal". Ano, když jsem pastelku vyndal, zjistil jsem, že celý ten nápis zní "paper*glass*plastic*metal", ale já už jsem si stejně představoval, jak by zněl nový hudební směr.

Plastic .... to by se dalo přeložit buď jako plastický, tedy tvárný a umělecký ... což je ale ve výsledku všechen metal (kromě nu-metalu, ten stále neuznávám za hudbu vůbec) ... nebo by to mohl být naopak velmi umělý, tupý, plastový, nepřirozený metal. Jenže to už by to zase nebyl metal, ale prostě pop.

Na okamžik jsem představu nedefinovatelného plastic metalu zahrabal ... až do chvíle, kdy jsem si pustil Eisblume. Moc prázdné a lehké, aby to byl gothic metal, ale zase až moc propracované, aby to byl obyčejný pop. A pak, že hrají jakýsi domestic pop! Plastic metal to je!



Co vůbec je domestic pop?

Zkoumali jste někdy, do jakých žánrů řadí skupiny Spark? Tam jsou i takové odrůdy metalu, o kterých jsem v životě neslyšel ... zdá se mi, že jakmile interpret přijde s něčím novým, co se byť jen trochu vymyká, hned se to musí zařadit a když to hold nesplňuje úplně všechny podmínky pro zařazení do už zavedených stylů, vymyslí se nový. Nepotřebuji statisíce hudebních stylů ... na všechno ostatní je tady plastic metal (ne, Master Card, převzal jsem jejich slogan).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky