↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

čtvrtek 18. července 2019

ZMJ

Z

I den

barví se černí křídel mých,
jsem ústy, jež neznají smích,
i s krví plivou, co jste hodili,
kamenem chřtán smrti pohostili.

I noc

probuzení nabízí,
stín k nové vášni pobízí,
ovládá nit mysli loutek svých,
kde není vůle, není ani hřích.

Však jsem to já, kdo ruiny z bahna pozved.
Vaše nemoc zamoří váš vlastní svět.
A díky mně minulost znovu dýchá
dechem, co neutichá
a patří jen mně
chuť převeliká
dál netlít na dně.

Šero

je závoj z prastarých přání
zvědavost oči pohání.
Největší síla je vidět skrz vás.
Pohled do duše nahradí hlas.

Však díky mně zmizelo, co vás tíží.
Vln pachuť už vám nikdy neublíží.
A jsem to já, kdo vás ke slunci pozved
do boje, co začal hned
s mým probuzením.
Poslední let
za vykoupením
čeká teď všechny, kdo nechtějí spát.
Oči září, ústa se chtějí smát.

M

Každá válka daň svou žádá.
Šepot do mysli se vkrádá.
Svádí boj, když svádí ji má píseň
- ke snu kolébá.

Kráčí do zelených hájů,
tančí krví v zemi tajů,
v rukou dýky, poznala, jak zlý sen
tu touhu zalévá.

A teď jsme tady.
Držím pevně sémě běloskvoucí zrady.
Jenom já a já a věčná noc
a všechno, nad čím nemáš moc.
A smrt už není protihráčem.
I zem pustou svlaží pláčem.

Jedno srdce bije za ně všechny,
v tom rytmu trny bodají...

Každá válka očistcem je,
nesklízí, kdo nezaseje.
Trávím čas trávením tvojich představ
- já jsem nový svět.

Řád, co jste jej opustili,
pod falešným snem uvěznili,
jsem počátek, tak se tomu postav
- tu skví se z noci květ.

A teď jsme tady
plní strachu, plní běloskvoucí zrady.
Jen já a ty a tvoje obavy
a vzpomínky, co tě zaplaví.
Jsem já a ty a každým tělem
a nikdy ne tvým nepřítelem.

Mysl líbá tělo na rozloučenou
a ústa říkají, že nezapomenou.


J

Říkali jí Sněhurka,
bílá krása, z které mrazí,
mocná nositelka zkázy,
sedm jich u rakve lká
a šíří auru svojí paní.
Čerpá sílu z jejich lásky.
A smrt nedělá jí vrásky,
přece krásné je to spaní.
Ví, že bojují jen za ni,
a tak se v ledu usmívá.

Však můj příběh není jiný
Z ledu rodí se jen mráz
A v bouři náhle dýchám snáz
To proto, že jsem dítě zimy.
Jsem kalamita, co sžírá
srdce, která věčně bijí
v tělech, co jen z chladu žijí
a ten chlad stoupence sbírá
vášní, která neumírá.
a já se v ledu usmívám.

Říkali mi Sněžná bouře,
ti, co slyšeli můj hlas,
kdo dávno stojí mimo čas
a patří k mé osobní vzpouře.
Platí za marnivé chyby
těch, jichž kosti v zimě zebou
Po všem nechám je za sebou
mrtvé jako moje sliby.
pak další vstoupí do obliby
a v ledu se umívá.


P

Ta změť
cest, co nikam nevedou
jen do labyrintů říší v stěnách skalních.
Zpověď
mužů s tváří kamennou
co chtěli najít cestu v rituálech tajných.
Ta šeď
plíce mé dočista naplní.
To je mé poselství,
tady spí nevinní.

Z hlubin,
které pod horami spí,
kde není světlo ani cíl, tam já čekám.
Vzbudím
oheň a sebe s ním,
v rukách žár a trochu dým, jsem jádro světa.
Modlím
se jen za svůj věčný žár,
je na čase žhnout
a přinést jim svár.

A pak seš tu ty
a tvůj modrý ráj,
chlad tvého srdce žene mě až na světa kraj.

Jsi konec mých dní
Jen proto žiješ
Své zmrzlé srdce proti mému zneužiješ

Hej ty!
I v té černi bez světel
Cítím tvou bouři a mně pomoci už není
Pojdi
Ulehni se mnou v změti těl
Jen spánek společný nabízí vykoupení
Smrti
bez tebe by svět už hořel
víš, že i já jsem ten tvůj
konce posel.


K

Tak ležím na zemi a se svým hrobem splývám
Hltám lék, co tráví mě, ukolébavku zpívám.
Uvnitř není srdce, zbyly lži a ostrá muka.
Časem rozjasní se obzor, zezelenají luka.

Teď ještě ne.

Má křídla stíní slunce, jizva za mnou zbyla
po mých krocích, tužbách, hlavně po dni, kdy ses narodila.
Ty pocity, co rvou mě vejpůl, vznikly kvůli tobě
a já nedokážu odporovat šílenství a sobě.

Lov, jen lov, však o čem jiném život by měl být?
Život dát, milovat, uhnat, zahubit.
To všechno pro obrázky od mý lásky, vize bez smyslu.
Cesta za tebou je vydlážděna z krutých úmyslů.

A za mnou vlajou kusy reality jako její stuha.
Prodrat se jedním světem, druhým světem do pekla jde ztuha.
Mé kroky vedly jenom sem, smrt objímá nás s láskou oba.
Jen jeden povstane, aby to zkusil lépe a znova.

V rukou máš krev, co zahubí mě, a já krev na rukou mám,
tak vejdi do mé rány, mé tělo je chátrající chrám.
Cítíš moji bolest a já tvůj žal, jak ho sleduješ
a víš, že nemusíš nikdy zabít, koho miluješ.

Tak teď...

... je konec a poslední můj čas
Ho drakon ho megas.


S

Slunce nepolíbí
nikdy líce mé
každý něco slíbí
a pak si ruce mne

Víckrát už se nevrátím
pod hladinou je klid
klidně ať jméno ztratím
Nic nemusí zbýt

Uvnitř bublin snů
tam v zapomnění
lehce vznáším se

V oceánu dnů
čas znamená snění
svět se zatřese

až budu chtít.

Slunce nerozrazí
mé barikády vod
hloubka tělo mrazí
to je všech mýtů zrod

Ve stínu zapomnění
v legendách zůstávám
svět se tak rychle mění
těžko ho poznávám.

Přízračný koráb
s černými plachtami
to já děsím v mořích

I ty můžeš být rád
když vyhneš se mi
a trestu za svůj hřích

Kamkoliv zamíříš, 
poneseš mě s sebou.
Před smrtí se těžko utíká.

3 komentáře:

  1. Tak jsem se dostala na tvůj blog - na metal nejsem, ale četla básně a dlouho je vydýchávám, dlouho doznívají. Dokonce jsem se přistihla, že si je v duchu říkám "nahlas", tedy nečtu jen očima, ale pro sebe si je čtu, samo to začalo těmi verši. Jsou strhující a nevím, jak jinak to vyjádřit. Asi jsi hodně úžasná, hodně složitá a citově velice bohatá bytost a nemáš to v životě lehké, protože ten svět a život vnímáš velmi silně. Jen ti přeji, aby ten chlad, tu mrazivost někdo nebo něco rozehřálo. Držím palce, drž se...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... pak možná to bude "per aspera ad astra", to ti přeji, pokud si to přeješ i ty.

      Vymazat
    2. Moc si těch slov vážím a děkuji :)
      Samozřejmě, kdyby to dopadlo "ad astra", bylo by to asi lepší. Můj život byl vždy plný podivných emočních zvratů a možná máš pravdu v tom, že život vnímám silně. Ale on silný je, tak to asi jinak nejde. Naštěstí teď zažívám v životě to lepší období a na žádný mráz to nevypadá. :)

      Vymazat

Oblíbené příspěvky