↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

neděle 6. května 2012

Budějovický Majáles

V předchozích letech jsem nikdy o Majáles zájem nejevil - znamenalo to pro mě jedině zbytečnou útratu peněz za trapné kostýmy. Navíc to vždy doprovázel zmatek a to se ani letos nezměnilo. Ještě týden před zahájením průvodu jsem neměl jasno v tom, jestli jsou tématem naší školy "trosečníci" nebo "mimové". Už jsem viděl, jak celá škola půjde za trosečníky a jediná naše třída za mimy - je sice dobré vybočovat z řady, ale asi ne zrovna v tomto případě.


Samotný průvod byl stejně hrozný jako všechny ty předchozí. Jednak je naše škola hrozně líná, takže se od nás převléklo jen pár lidí, a ti nepřevlečení ne aby se zahrabali někam pod zem, ale šli tam celou dobu vedle nás a kazili celkový dojem. A to jsme všichni měli být hezky černobílí ... ano, nakonec jsme se tedy sjednotili na těch mimech. Bylo by to možná i pěkné ... kdyby co chvíli tam nevykoukl nějaký "civilista" v červeném nebo modrém tričku. I ten alegorický vůz se nám nevyvedl ... vlastně to byl jen nákupní vozík obalený krabicemi. Bezva - nápisy na něm byly červeno-žluté-zelené ... a jak toto souvisí s mimy? Dobře vyladěný měly vůz "květinové děti". Nevím vážně, co to bylo za školu, ale povedlo se jim to. Z jedné strany měli napsáno "objetí pro všechny", z druhé "láska pro všechny" - to souvisí s tématem, ale to naše? Nebo stavárna, těm se to taky vždy povede. Minule měli téma "piráti" a jejich král přijel opravdu na voze připomínajícím pirátskou loď. Letos šli za "vidláky" a jejich král vážně svíral v rukou vidle... Počkat, teď zním jako Jirsíkozrádce! Ne, ne ... i když měl stavárenský král vidle, jírovcovácký si ležel v postýlce (téma "pyžamová párty") a hippie-král měl alegorický vůz postříkaný všemi možnými barvami, náš král měl bublifuk! Ano a to se cení daleko víc!

Ale jinak to bylo už docela dobré ... za námi šla v průvodu neandrtálská Dukelská (tedy, šli za středověk, ale podle těch zvuků to na to moc nevypadalo). Jejich hlučný pokřik "Du-kel-ská" jsme přeminili na "Ú-es-á" (vážně to tak znělo - Američani jedni!) a Jírovcovku jsme posílali s ledovým klidem spát (když měli ty pyžama). Pravda, oni nám zase vyhrožovali přemístěním sochy Pana Jirsíka ... závidí, že nemají svou sochu, kde by se mohli klaněti.

Největším paradoxem bylo to, že jsme šli za mimy, kteří mlčí a své emoce vyadřují jen pomocí pohybů a výrazů v obličeji, a účelem majálesového průvodu je vyvinout co největší hluk, kterým bychom mohli podpořit školu. He.

No nic, vždycky to bylo tak, že skončil průvod a já hned zapomněl, že nějaký Majáles existuje. Letos jsem si však zjednal na Majálesu brigádu a zjistil jsem, že je to poměrně pohodová akce. Byl jsem u nás na Sokoláku, tam bylo hlavní pódium ... atmosférou mi to připomínalo menší Mástr s horší hudbou. S horší? No, v případě Unifiction a Midi Lidi katastrofální.
Tady máš steroid, naroste ti sval! Jo, Unifiction byli výrazní, ale když nezpívali zrovna o steroidech, věnovali se v textech incestu, pedofílii, znásilňování a sexu starých lidí ... Opravdu jsem netoužil po tom slyšet "Babička volá: dědečku udělej mi to!" Ach jo, to budu z hlavy vyklepávat ještě dlouho. Z Midi Lidi si pamatuji jen TUC-TUC-TUC-TUC-TUC a tu jejich světelnou šou. Pincess Chelsea mě zaujali hlavně tím, že jsou z Nového Zélandu, jinak mi ty jejich písničky přišli všechny stejný - hlavně to znělo všechno jako ten hrací strojek. Ale šli docela naodbyt, prodalo se několik jejich LPček. Něco podobného byli rakouští Luise Pop. A pokud ještě neznáte skupinu the Feud (divné, že se to čte fjůd), pusťte si ji - nevím, jací jsou studioví, ale Sokolák dokázali rouzproudit dobře.

I tak si ale moc v těchto začátečnických skupinách nelibuji, zatím jsem na takovémto festu nenarazil na žádnou, která by mě přinutila pustit si od nich něco i doma. Ale jak říkám - na tom festivalu je to dobrý, ostatně na Mástru jsem taky zapařil i na Evile a Delain.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky