↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

sobota 5. března 2011

Scarborough Fair

Bylo nebylo, zkoumal jsem písně z alba Njord od Leaves' Eyes a náhle se to stalo - narazil jsem na Scarborough Fair. Ta píseň v podání Liv mě uchvátila, nicméně jsem zjistil, že to nejsou Leaves' Eyes, kteří tu píseň napsali. A ani nejsou jediní, kdo se ji pokusili přetvořit k obrazu svému..
Nabízím vám tedy nyní ukázku pár verzí. Ono jich tedy není "pár", ale věřte mi, že na YouTube je jich k nalezení daleko více.. ;)

Queensrÿche

My Dying Bride

Leaves' Eyes

Sarah Brightman


Celtic Woman

Amy Nuttal

Našel jsem více verzí těch, které se mi nelíbily, než ty, které bych si opravdu s radostí pouštěl. Například ve verzi Amy Nuttal mi vadila jakási zelektrizovanost (jestli se tomu tak dá říct) hlasu, i když v klipu se snaží nejspíš o souznění s přírodou.. Kdo mě ale dostal, jsou My Dying Bride. Svou verzi pojali podle mě jako nějakou pojmedanovou píseň, kdy už nikdo neposlouchá, sotva někdo stojí na nohou, zpěvák se kejvá za mikrofonem a občas se snaží o nějaký tón, který je ve výsledku však nudný a utahaný. Bubeník evidentně už také odpadl a kytarista si mnohdy nejspíš nevšímá, co hraje zbytek. Tedy "hraje" zbytek. Po tom všem se vám možná zalíbí originální verze.. jako takové příjemné oddechnutí od všech těch nepovedených kaleb..

originál..
Simon & Garfunkel

Are you going to Scarborough Fair?
Parsley, sage, rosemary & thyme
Remember me to one who lives there
She once was a true love of mine
Tell her to make me a cambric shirt
(On the side of a hill in the deep forest green)
Parsely, sage, rosemary & thyme
(Tracing a sparrow on snow-crested ground)
Without no seams nor needlework
(Blankets and bedclothes a child of the mountains)
Then she'll be a true love of mine
(Sleeps unaware of the clarion call)
Tell her to find me an acre of land
(On the side of a hill, a sprinkling of leaves)
Parsely, sage, rosemary, & thyme
(Washed is the ground with so many tears)
Between the salt water and the sea strand
(A soldier cleans and polishes a gun)
Then she'll be a true love of mine
Tell her to reap it in a sickle of leather
(War bellows, blazing in scarlet battalions)
Parsely, sage, rosemary & thyme
(Generals order their soldiers to kill)
And to gather it all in a bunch of heather
(And to fight for a cause they've long ago forgotten)
Then she'll be a true love of mine
Are you going to Scarborough Fair?
Parsley, sage, rosemary & thyme
Remember me to one who lives there
She once was a true love of mine.e

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky