↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

čtvrtek 3. listopadu 2016

Na konci tunelu není světlo, ale sekreční žlázky, které toho ubožáka rozloží ...

To není žádné filosofické moudro, jen jsme na Morfologii rostlin rozebírali mechanismus lapání kořisti masožravýma rostlinama. Koukali jsme i na takové vtipné video, které mělo zachycovat průběh trávení kořišti, ale ... Většina videa byla vlastně jen o tom, jak ten člověk vzal ploštici pinzetou, strčil 'do kytky', nedošlo k podráždění, ploštice utekla, chytil ji znovu, znovu ji vnutil kytce, ploštice znovu utekla, a takhle asi pětkrát, než tu nebohou ploštici rostlina chňapla, uvěznila a začala trávit. Chudák ploštice.

Vlastně tímhle článkem ani nechci navázat na předchozí 'školní článek'. Hlášek by bylo dost, ale dneska přicházím spíš s pár organizačními záležitostmi. Asi ze všeho nejdřív bych se vážně chtěla omluvit za sníženou aktivitu a za to, že se to v nejbližší době nezlepší.
9.11. mám zápočet, první, vyčerpávající a jednoduše dementní, takže do tohoto data ode mě zázraky nečekejte. O víkendu 12.-13. to však nebude o moc lepší, neboť to jedu za rodiči, a mám v plánu si ten víkend s nimi užít bez blogu.

Nicméně to neznamená ani v nejmenším, že bych vyhlašovala hiatus nebo dávala blogu sbohem. Naopak přicházím s plánem, co tu bude dál ... a ne jenom tady.



1. Moje cédéčková sbírka
Toť taková minisérie (která není úplně mini, protože se mi cédéček podařilo nasbírat docela dost), ve které se vám snažím nenápadně vnutit své oblíbené interprety, popsat vám nějaké zajímavé zkušenosti s nimi, názory na alba, která jsem si pořídila, a odůvodnit svůj výběr.
Není to žádná novinka, spíš to tu zmiňuji, neboť se cítím provinile, že jsem nedokázala díky své neaktivitě zajistit dostatek čtenářů pro svůj vnucující článek o skupině Fairy. Tzn, přečtěte si ho. :D
Zároveň se vás snažím navnadit (to jsem asi měla vynechat slova jako třeba "vnucovat") na pokračování této série, ve kterém se dostaneme k písmeni "G". Fakt super ... respektive grandiózní a bude to mít grády. Takže asi grádozní.


2. Božské spiknutí
Před několika lety jsem si založila blog s elegantním jménem The Divine Conspiracy. Ano, je to pojmenované podle toho alba od Epici. Má to svůj smysl. Ne že bych tam plánovala nějaké spiknutí, ale ten blog fungoval jako můj vedlejší blog o hudbě, kam jsem zkrátka psala nějaké své postřehy, co mě zrovna zaujalo ... Proč to nyní vytahuji. Rozhodla jsem se TDC opět oživit, nacpat na něj nějaké povídky, básničky, recenze a především postřehy o nových skupinách.

Chápejte, to kdyby se někdo z vás necítil dostatečně nasycen metalem a zcestným psaním na tomto hlavním blogu.

3. Série "Doporučuji"
Vím, že hloupější název jsem pro tuto sérii vymyslet snad nemohla, ale aspoň je to trefné .. a "Vnucuji" jsem to nazvat nemohla, neboť by to neznělo ani trochu ... demokraticky. Ale nebojte, zatímco na svém hlavním blogu si budu držet jen "cédéčkovou sbírku", novou sérii budu pravidelně přidávat právě na vedlejším blogu. Nechci vás tady totiž tolik zahlcovat tím metalem a mám v plánu tomuhle blogu dát převážně deníčkový ráz.
A ano, v nové sérii vskutku většinou půjde o přírůstky metalové či rockové, nicméně můj vkus je podivný a může se tam objevit kdeco.
Samozřejmě vybírám skupiny, které jsou méně známé, neboť nevidím smysl v tom, že bych vám tu doporučovala třeba takovou Metallicu nebo Nightwish. A navíc se jedná jen o skupiny, jejichž CD nemám, aby tady nedošlo k překryvu s mou hlavní hudební sérií tady na blogu.
Důvod, proč ta cédéčka nemám, je třeba ten, že mi přijdou přemrštěně drahá, nevyšla ještě fyzicky nebo mi na nich zkrátka něco chybí ...
Stále je to však podle mě velmi kvalitní a zajímavá hudba. Nějaké průměrné amatéry, od kterých třeba ze zvědavosti poslechnu jednu písničku, bych se neopovážila vám tady 'doporučit'.

A zatím si můžete přečíst o:

TRILLIUM
symphonic metal
ONYRIA
symphonic metal
DYONISIS
gothic metal
REVAMP
symphonic metal
INDICA
pop-rock

4. Recenze hudebních alb
Když ještě zůstanu u té hudby, plánuji na vedlejší blog přidávat i recenze na nové hudební počiny mých oblíbených skupin. Převážně těch velkých, neboť ty malé a neznámé bych šoupla jednoduše do 'Doporučuji'.
Asi je nebudu přidávat úplně nejaktuálněji - momentálně jsem se sekla na příklad na Epice, jejichž nejnovější album jsem stále nebyla schopná doposlechnout, protože z něj mám strach. Nebo spíš mám strach, že se mi nebude ani jedna písnička líbit. Zatím ta pětice, kterou jsem vyslechla, mi přijde totiž zoufalá.
Ale to jen zatím.
Každopádně NĚKDY tedy recenze psát začnu, a abych tím nespamovala hlavní blog, šoupnu je právě na TDC.

5. Harry Potter - fanfic
Abych tu nepsala jen o hudebních plánech, musím se pochlubit, že jsem začala zase psát povídky. Trvalo mi dlouho, než jsem se k tomu vrátila, a navíc ani ne tak, jak jsem si to představovala. Mám v hlavě několik nápadů na originální povídky a možná i knihy, které bych někdy možná chtěla sepsat a vydat ... ale to je vzdálená budoucnost. Nepsala jsem asi dva roky, a tak jsem se rozhodla, že si to potrénuju na něčem, co mě bude bavit, užiju si to, ale je mi jasné, že to nebudu nikdy chtít nijak vydávat ... A to sice můj vlastní osmý díl Harryho Pottera. Co se v mých představách děje o devatenáct let později.

Provizorně jsem to pojmenovala "Vzestup černé magie", a i když mám příběh jakž takž rozmyšlený dopředu (což je u mě nezvyklé, neboť já si zakládám na improvizaci - no pak to tak dopadá), vyvinout se to může jakkoliv a třeba k vzestupu ani nedojde.

Zatím mám napsané dvě kapitoly. Relativně dlouhé, rozkouskované do více částí.
A přečíst si to můžete opět na TDC, konkrétní odkaz je TADY.
Na svůj hlavní blog plánuju z psaní nějakých povídek přidávat aboslutní minimum, všechno jinak budu odkládat na vedlejší blog.

6. Aspekty moci
Co však pravděpodobně budu chtít vložit sem na hlavní blog, jsou "příběhy mých postav z Dračího doupěte, Střepů snů a Guild Wars ... a třeba i nějakých jiných her." Pokusila bych se sepsat nějak zajímavě střípky z jejich minulosti, ale také útržky přímo z her, čím si prošly, co zažily ... Mám své postavy ráda, tak jim chci věnovat taky nějakou zajímavou sérii.
"Aspekty moci" jsem to pojmenovala prozatimně, neboť to je jméno, kterým se momentálně honosí naše úprava Dračího doupěte.
Nicméně s tím bych začala asi až ke konci listopadu.
Podle mě by to mohlo být super, když to pojetí nezvořu.
(Teď jsem si vzpomněla na definici přímé úměry od nás z gymplu: čím víc traktorů, tím víc toho zvořou :D )

7. Mytologie v metalu
Zmiňovala jsem, že na tohle téma jsem psala maturitní práci. Šíleně mě to bavilo a nesmírně jsem si užívala dohledávat si, jak kdy a proč skupiny mytologii pro své písně využívají. Ale třeba i jaký vliv to má na kostýmy, choreografii, a zda jim jde o vystižení mytologického výjevu nebo používají mýty jako metaforu pro něco jiného.
Rozhodla jsem se přidat části - nějak vhodně upravené a třeba i rozšířené o současné poznatky - sem na blog. Vlastně nevím, jestli to dávat sem nebo na TDC. To si můžete říct, zda by vás o tom bavilo číst, i kdyby se to tady náhodně objevovalo, nebo spíš si za tím cíleně jít na nějaký vedlejší blog. Mně je to jedno, hodlám to psát tak jako tak.
A povedu to opět jako takovou menší "sérii", která však bude opravdu menší.

8. Deset dní
Na blogu Un Normal jsem narazila na velmi zajímavý tag "10 knižních dní". Nápad mi přišel úplně perfektní, takže jsem se rozhodla ho sprostě čórnout.
Osnova je následující

1. den: Deset skvělých knih
2. den: Devět plánovaných knih
3. den: Osm obálek
4. den: Sedm filmových verzí
(říkám si, že to asi vynechám, neboť na filmy podle knih moc nekoukám, hodnotit bych mohla jen Harryho Pottera, Jméno růže a Sophiinu volnu. Když už koukám na filmy podle knih, tak velmi často na takové, u kterých knižní předlohu neznám. Řídím se heslem "bu´d to nebo to", neboť jsem si jistá, že by mi film dojem z knížky zkazil)
5. den: Šest oblíbených autorů
6. den: Pět emocí
7. den: Čtyři knižní hrdinové
(Severus Snape, Severus Snape, Severus Snape a ještě, abych nezapomněla, Severus Snape)
8. den: Tři citáty
9. den: Dva žánry
10. den: Jedna schopnost

Abych se ovšem nenudila a abych si v tom udělala pořádek, hodlám si úplně stejný (až na to filmové zpracování, to je prostě kreténské) tag udělat s hudebními alby ... možná bych tam mohla místo filmů dát zkrátka soundstracky. Nevím, nějak to naplánuju.
Ale opět, abych vám to tu tím nespamovala, tak hudba půjde na TDC, knihy na hlavní blog.

Začnu asi někdy kolem 15.11. - to datum jsem zvolila náhodně, neboť se mi líbí, nevím, co je to za den, a tak rozhodně neslibuji, že to bude přesně v ten den.
A přibývat by to mělo každý týden, když vše půjde dobře.

9. Změna designu
Halloween je za námi, Shadow of the Mad King končí, Dušičky ignoruji z principu, a tak je na čase změnit design. 7.11. se vrátí Rising Flames, doufám, že se na oranžové peklo těšíte. Nebude tu však moc dlouho, neboť si myslím, že někdy kolem Vánoc ho změním na cosi trochu vánočnějšího ... což znamená víc draků, víc nekromancie, víc mrazu ... pf, přeci tam nebudu dávat cukroví a stromečky.

10. Milión chmelíčků
Mám tu rubriku "Chmelíčci", která je věnovaná kočkám. Zatím v ní však není jediný článek, neboť ... jsem nechtěla působit jako fanatický kočkofil a nevěděla jsem, jak správně pojmout, co mě zrovna trápí a zajímá.
Nyní mám takovou představu, čím bych mohla zhruba začít.
A ne, nebudou to žádné rady ohledně konkrétních plemen, ani nebudu nabízet kočky k prodeji, nic takového. Spíš to budou mé takové drobné postřehy z prostředí chovatelů a co se akutně řeší. :)


Snad vás všechny mé plány budou bavit ... nebo aspoň vás definitivně neodradí. :)
A byla bych vážně vděčná, kdyby si někdo přečetl toho Harryho, neboť abych se mohla zlepšovat, kritika se hodí ... ale milé komentáře typu "jsi supr" se hodí víc, protože mě to příjemně namotivuje. :D :D
Jen upozorňuji, že s tím oficiálním osmým dílem to nemá do činění vůbec nic. Zápletky jiné, některé postavy jiné, chování postav úplně jiné ... A Harryho tam cpát asi ani nebudu, neboť se mi líbí představa udržet to všechno ve školním prostředí. Tak co by tam Harry dělal, že?
Můj zatím oficiální název tohohle dílka je tedy "Albus Potter a vzestup černé magie".

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky