↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

středa 28. září 2016

Nový přírůstek do sbírky: STEVER - Idiot Savant

Zase další hudební článek. No jo. A ani nejedu podle abecedy, jak jsem slibovala... vydrželo mi to dvě písmenka! Ale tentokrát přicházím i se snad pochopitelným důvodem, a to sice, že... *další zmínka o narozeninách* jsem si chtěla k jednadvacetinám udělat radost a objednala si z Kanady cédéčko úžasné a nezaměnitelné Karen Stever. Přišlo týden před narozkama, a od té doby jsem v pokušení o novém úlovku napsat něco na blog. Ale doteď jsem si říkala. "Ne, máš tam tu svou sérii, jedeš hezky od D do Z... nebo spíš W, neboť pravděpdoobně skončíme u Within Temptation", jenomže představa, že bych musela s tímhle skvostem čekat na eSko, byla tak mučivá, že sérii poruším a napíšu to hned.



Že STEVER je zatraceně dobrý projekt, jsem pochopila už po poslechu jedné jediné písničky na YouTube, a to ještě té, kterou nyní považuji za tu spíše méně zajímavou a méně propracovanou, když to porovnám se zbytkem alba...

Vy, co už jste nějaký takovýhle článek o mé sbírce četli, asi správně předpokládáte, že i toto album je svým způsobem temné a tajemné, čímž mě uchvátilo, ALE! když píšu "svým způsobem", myslím to vážně a hodlám na to klást důraz... Pro ty, co znají novější tvorbu Nightwish, bych asi atmosféru nejlépe přirovnala k písničce "Scaretale" a vlastně všeobecně bych to nazvala dokonalejší, zajímavější, děsivější, napínavější a smutnější verzí "Imaginaera". Co se atmosféry týče. Hudebně Stever úplně symfonický metal není... ani nevím, jak ten žánr nazvat... Panoptikum metal? Dark circus hard rock? Crazy mind darkwave? Jo, něco mezi tím vším.
Je to zvláštní, neboť námět alba je vlastně hrozně optimistický... návrat k dětství, k tomu, jak jsme se nebáli objevovat, zkoušet a jít si za svými sny. Údajně. Musím říct, že texty jsou tak plné metafor, odkazů na různé básníky, filosofy, spisovatele a hudebníky, ale i třeba pohádky, že si nejsem úplně jistá tím, co mají doopravdy znamenat. Budu ale věřit výkladu Karen na oficiálních stránkách.

Karen taky na stránkách slibovala, že cédéčko přijde podepsané... ovšem že ho budu mít i s milým inspirativním vzkazem - jak na samotném cédéčku tak na přiložené "vizitce" - to jsem nečekala. Neskutečně mě potěšilo, když jsem rozevřela obal a našla tohle...


Ukázky vám sem dneska hodím dvě, protože jsem se nemohla rozhodnout, kterou z těch dvou písniček bych s vámi chtěla sdílet víc. No vlastně kterou z těch všech písniček z alba bych s vámi chtěla sdílet víc... Momentálně jediná, která mi není zas tak moc blízká je paradoxně ústřední "Idiot Savant", která je na můj vkus až moc překombinovaná. Zbytek alba ale přesně vystihuje, co si představuji pod pojmem "dokonalost". Jo a taky pod pojmem "panoptikum".

Virtuoso - momentálně má nejoblíbenější... a nejen díky zakomponované (a špatně vyslovované, ale co už) němčině...
Bohužel oficiálního videoklipu se tahle písnička nedočkala, a tak vám sem opět přihodím svojí rychlotvorbu. A ne, nechci se jí chlubit, chci jen nějak rychle posdílet tu hudbu.


Druhá má nejoblíbenější, a první, kterou jsem si neuvěřitelně zamilovala, je Green, o něco méně rocková a více cirkusová než Virtuoso, ale stejně geniální. A ta už se díkybohu oficiálního klipu dočkala. Dokonce dvou verzí.


Idiot Savant vlastně není jen hudební album. Je to velký projekt, přičemž album je pouze vedlejším výplodem... podstatná (podstatná pro ten projekt!) je kniha, kterou Karen momentálně sepisuje a která.... doufám... by mi mohla i vysvětlit mnohé písničky, neboť já se v těch textech vážně ztrácím. Jak hudebně je celé album dokonalé, tak texty asi bez té knížky nerozlouskám, což mu trochu ubírá z mé pomyslné hodnotící stupnice. Každopádně kniha zatím nevyšla, ale jsem na ni zvědavá a pokud nebude stát celé mé jmění, asi do ní taky zainvestuju.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky