↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

neděle 26. dubna 2015

středa 7. října 1865 - Jak jsme doputovali do Impéria (EREN)

Pověřila jsem Tetru stejně jako teď, aby mi pomohla zaznamenat zápisky z našeho cestování z jihu na sever, ale poté, co se objevil druhý úplněk a naše zápisky obsahovaly stále jen "dnes planina, dnes les, dnes lov, dnes zemřel X, dnes umřel Y při lovu, dnes umřel Z při pohřbívání X a Y, dnes opět planina...", rozhodla jsem se vše spálit a začít od toho opravdu důležitého.

Když se zdálo, že jsme dostatečně daleko od hranic s KKK, rozhodl se Tobias, že s většinou potáhne do Frakčního města. Jejich víra mi byla dlouho cizí, ale fascinovala mě. Každá z těch frakcí od člověka něco vyžaduje ... a nejlepší jsou samozřejmě Upřímní. Co to tam píšeš, Tetro? Ale to nemusíš zaznamenávat každé mé slovo! Já vím, že jsem ti to řekla, ale ... urrgg ... ne, tak dobře. Tedy ty frakce: Upřímní, Neohrožení, Erudovaní, Mírumilovní a Odevzdaní. Věří, že v Impériu najdou své místo, posvátné Frakční město a že budou doceněni a nikdo jim nebude podstrkovat svou víru, jako tomu bylo na Jihu. Ostatně někdo z mého okolí tam byl upálen, když odmítl před jídlem přeříkat úplně celou Blbli. Byl příliš hladový. Stále mám tu knihu s sebou, abych nezapomněla, jakému peklu jsem unikla. Matthews a Erik věří, že v Impériu vyznání o tolik svobodnější není. Matthews mě přesvědčoval o vnucování víry v pokrok a Erik zase o vnucování víry ve zbrojení. Co myslíš ty, Tetro? Jen to napiš ... Že v Impériu je povoleno to, co je silné a dá se obhájit. Tak, to se mi líbí. A já Tobiasovi věřím. Pokud někde v Imériu je to jejich vysněné Frakční město, pak musí být silné.

Dvanáct lidí putovalo se mnou dál na sever. Ale najednou, jako bychom se vrátili zpět, běželi proti nám lidé, kteří ani jako lidé nevypadali. Snad muži, nepřirozeně velicí, jeden nazelenalý a hřmotný, druhý samá slina. Jako by utíkali přímo z Kežíšovy první mutační. Copak má KPM své pobočky i na severu? Stále víc věřím tomu, že naše země nikdy nebyly tak izolované, jak nám tvrdili v ústavech, a že Impérium nehlídá hranice proto, že by nás chtělo napadnout, ale aby Jih nenapadl Impérium. V Blbli se cosi o válce praví. Nikdo si není jistý, co to znamená, ale většina to vykládá tak, že Impérium nás chce rozdrtit.

Mně se zdá, že pro většinu Impéria jsme spíš cirkus a nebo hračky. Cosi, co můžou zkoumat a hrát si s tím podle libosti, ale asi ne rozšířená hrozba. Návštěva Fila ... Cože? Opravdu se ptáš mě, jak se píše Filadelfije?! Prostě to napiš, jak to cítíš ... Tak! Ve Filadelfiji jsem zjistila, že i člověk významný pro biologicky čisté Impérium, může být zmutovaný. Že může obchodovat s KKK! Nevím, jak moc jsou tyhle obchoy dobrovolné, ale každopádně to asi není tak neobvyklé. Prý to není normální a legální, ale v té hnusné části Filadelfije, kde to páchlo jak u mého bratra ve stodole, se to zkrátka praktikuje. Nechápu ty lidi, kteří si zahrávají s biologickými zbraněmi a mutageny. Já od toho prchám a oni se v tom vyžívají. Dokonce si myslím, že oni nás nejenom nechtějí napadnout, ale že nás chtějí využít a získat náš výzkum. Asi neví, co všechno to může způsobovat. Greenbrain dostal nějaký přípravek, který brzdí mutace nebo zakrývá její projevy (to ještě nevím, prozkoumám), a tak jsou asi všichni přesvědčeni, že každá mutace se dá zvládnout, že je normální a snad i lidská! Však co jsem pochytila, tak i ten chemik od dráhy si zahrával s mutacemi. Ne ... Oni si nedokážou představit, jak to u nás vypadá.
Enkout se mě pákrát ptal.

Krutadílné Kežíšovo Království si zakládá na určité míře Nejistoty. Proto ty mutace. Měly to být oběti Kežíšovi, aby pochopil, že naše víra je pravá a že nemáme jistotu podle jeho vzoru ani ve svém původu ani ve svém vzhledu. Jména se u nás volí zcela náhodně. Rodiče, tedy ti, co se s dítětem dostaví ke svatému oltáři a jsou ochotni dítě vychovávat aspoň do doby, než je převezme ústav, otevřou pár náhodných stran Blble, kam slepě zabodávají prsty. A na jaké písmeno dopadnou, to zapíší. Eren vlastně vzniklo ze slov kEžíš, kRálovství, mutacE, Nejisté! Druhé jméno, to, podle kterého pojmenováváme originální mutace a kterému se na severu říká "příjmení", vzniklo stejně. Ale já se toho hnusu, Albina, kterým mě nazvali, vzdala a přijala lepší jméno. Jedině Lakaïen je hodna toho vést svůj lid na sever.

Ale že nás hrstka utekla nic nemění. Mutace už dávno nejsou jen dobrovolné oběti Kežíšovi, je to povinnost. Nejsou to však rodiče, kteří posílají své děti na mutace. Ti bývají v té době málokdy při smyslech nebo naživu. Mnozí jsou zapojeni do výzkumů - ať už jako vědci, nebo jako subjekty (a často to i splývá) - a u mnohých mutace dosáhly takových stupňů, že jsou z nich více zvířata, ba co hůř, věci. Tedy, ne přímo věci v tom vašem slova smyslu, ale biologická masa produkující vhodné materiály. Ne pochopitelně ocel, dřevo, sklo nebo cokoliv, čím disponuje Impérium. Cosi, co neznáte. Stavíme z toho naše domy. Nepřekvapila mě Filadelfije, jak se divil Enkout, protože u nás se zrovna tak vášnivě staví, ale právě z těchto biologických materiálu - a čím zvláštější materiál a zvláštnější architektura, tím je její vlastník váženější. Města a sídla však stejná jako na severu nejsou. Staví se hodně nahodile a začátky a konce měst, ba dokonce jejich názvy, nejsou jisté. Vyrůstala jsem v místě, kterému se říkalo Nejvyšší Nejistota. Popojeli jsem však několik kilometrů dál a stále to byla stejná Nejvyšší Nejistota ... a udělali jsme pár kroků a už nás horlivě přesvědčovali, že ne, že tohle je odkežíšovaživa Ještě Vyšší Nejistota.

Vím jenom tolik, že čím víc na sever jsme byli, tím více domů z anorganických materiálů se objevovalo.
U hranic sezdržovalo vždy nejvíc nezmutovaných skupinek. Podařilo se mi najít dvě, nějaká jiná holka z ústavu mi poradila. Ukázala nám cestu a my vyrazili. Někteří zůstali a někteří následovali mě.

A tak jsem dorazili do Impéria a stanuli jsme před hořícími vagony, mezi kterými pobíhali kříčící lidé, sem tam se střílelo, hodně se naříkalo. A uprostřed leželo cosi mohutného, čemu Matthews říkal plachtící velryba a Enkout prostě vzducholoď.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky