↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

úterý 1. května 2012

Čest práci!

(Pokud vás článek jako celek nezaujme, přečtěte si všichni prosím alespoň poslední odstavec)

Dnes je svátek práce a já jej strávil se svým otcem ve vítaném stínu pod rozkvetlými jírovci ... na májové manifestaci KSČM.
Nejsem komunista, ale jsem nespokojen se současnou vládou ... a znáte to - tonoucí se stébla chytá. Nevěřím, že bych už tonul, ale chci začít něco dělat a chci začít někomu věřit. Dřív to byla Dělnická strana. Shodl jsem se s nimi v jednom bodě: odpor vůči cikánům. Jenže čím dál víc jsem si uvědomoval, že nemůžeme všechny cikány házet do jednoho pytle. V této době to jde těžko, pravda, většina z nich náš stát okrádá a mrzačí naše přátele (taky mi kolikrát hnuli žlučí a věnoval jsem jim nejeden nehezký článek) ... ale zase vím, že existuje ještě jedna skupina cikánů (a je těžké si jí všimnout), opravdu velmi malá, která by chtěla pracovat, stydí se za to, že je okolí srovnává s těmi násilnickými zloději, a vážně si nemůže jen kvůli tomu práci najít ... Ale jak je rozlišit? Proto nejsem pro genocidu, ale změnil bych systém sociálních dávek. A ostatně i školství, jak už jste tady četli. Protože ten, kdo by se chtěl opravdu vyjímat, vyjímat se bude. Smutné je, že vláda svůj postoj jen tak nezmění a z našich řad se slova chopí jedině radikálové. My všichni neustále brbláme, ale všichni do ulic nevyjdeme. My se totiž bojíme demonstrovat, bojíme se, že pro okolí budeme neonacisty a vyvrhely. Naším největším úspěchem od Sametové revoluce byla demonstrace uskutečněná 21.4. 2012. Byl to pokrok, neboť svůj nesouhlas s vládou tam vyjádřilo přes 120 000 lidí, ze kterých ten strach opadl, ale nebyli jsme tam všichni. Tehdy se semknul celý národ, ale teď? Problém je, že ani nevíme, za co chceme bojovat? Chceme nejdřív demisi vlády? Nebo se chceme nejdřív zbavit cikánů? Je naším hlavním požadavkem zničení Evropské unie? Mnoho lidí říká: "Vzít vidle a táhnout na hrad - všechny je vyhodit!" Ale ta hlavní otázka stále visí ve vzduchu: Kdo by náš stát měl tedy vést? A proto jsem šel na manifestaci KSČM. Chtěl jsem vědět, jakými změnami si nás hodlají získat a proti čemu se konkrétně zaměří oni. Je to okrádání státu hamižnou současnou vládou. Vojtěch Filip měl dobrý proslov o tom, proč současná vláda chce zrušit dnešní svátek práce - neváží si práce. A tomu já i věřím. Však je to vidět na neustálém zvyšování daní ... a cen všeho, ostatně. Bohužel, i když mi svým nadáváním na vládu mluvil z duše, sám nepředložil žádné návrhy, jak tuto zemi tedy vést, jestliže by byla současná vláda odvolána. Nevíme vůbec, čemu by se komunisti chtěli věnovat, kdyby se dostali do čela. Na druhou stranu, Filip řekl, že naše vláda je nejhorší od roku 1918, a já s tím souhlasím a říkám "Nic už nemůže být horší". Politika totiž už není o zodpovědnosti, je to o kradení.

Po Vojtěchu Filipovi vystoupila Alena Nohavová, učitelka kandidující na post senátorky v JČ, která se nás snažila přesvědčit, ať ji volíme. Upřímně řečeno, tahle přemlouvání měla nechat na Filipovi. Jaké má záměry, jsem se totiž dozvěděl až z internetu, neboť na pódiu nebyla schopna ze sebe dostat kloudného slova, akorát nám na sebe prozradila, že studovala čtyři roky v Praze, což nás všechny velice zajímalo! A já bych nechtěl do senátu někoho, kdo neumí vystupovat na veřejnosti, i když má velice ušlechtilé cíle (nejvíce mě zaujaly vyšší investice do vzdělání, referendum a podpora důstojného života seniorů). Jejím mottem je "Jsem jedna z vás", na což bych vskutku asi i naletěl, ale potom, co jsem ji slyšel naživo, už opravdu ne. Takže klidně, KSČM jako celek bych volil, ale paní Nohavovou do senátu nikdy! Tak si říkám, kdo kromě komunistů v té vládě ještě je ...? Teď se neustále řeší jen průšviháři jako Peak nebo John - skvělé, lidi ví, komu nevěřit, ale už neví, komu věřit. Nikde se nemluví o těch, kteří by si naše hlasy zasloužili.

Já zde kdysi zmiňovalů Stranu svobodných občanů, která mě zaujala především svým nesouhlasem s přijetím eura. Volili jsme je, ale bylo nás jen 10 000, takže jsme tuto stranu do vlády nedostali. Jejich cíli jsou:
řešení státního dluhu (co se tohoto bodu týče, získali si mé sympatie tím, že jako jediní uvádí skutečně nějaká řešení: zrušení zbytečných úřadů a státních dotací)
změna EU + nepřijetí eura (všichni víme, že EU nás nyní silně svazuje - požadujeme volnost!)
zvýšení zaměstnanosti (opravdu netuším, jak chtějí řešit toto, jestliže v této době je každý nahraditelný, ale já bych jim věřil)
reforma důchodů (to je bod snad všech politických stran)
nižší zdanění občanů (KONEČNĚ S TÍM TAKY NĚKDO PŘIŠEL)
a pak další body jako třeba životní prostředí, zlepšení dopravy a omezení byrokracie.

Smůlou této strany je, že o nich málokdo ví ... a já si přeji, abyste přesvědčili své rodiče, své plnoleté přátele či sourozence, aby šli k volbám (neboť když tam nepůjdete, zvýšíte tím šanci na úspěch těch zlodějských titánů, co vládnou nyní) a volili SSO nebo alespoň KSČM (jestliže máte raději třešně než berany). Věřím, že obě tyto strany by mohly náš stát změnit - každá jinak, ale obě k lepšímu. Mnoho lidí se dnes komunistů už obává, aby se nestalo to, co kdysi (znárodňování a uzavření hranic na západ), ale doba je jiná, za těchto podmínek je nemožné izolovat se od zbytku světa (ačkoliv menší izolace od Ameriky by neuškodila). A lze snad předpokládat, že by k nám EU poslala tanky (třeba v roce 2018, jako dárek k výročí!), kdyby se k moci dostali komunisti?

Poslední věc, o které bych chtěl mluvit, je druhá světová válka. Nevím, jestli vás to všechny zajímá, mě každopádně ano, rád vzpomínám a připomínám si, z čeho jsme povstali, co jsme dokázali překonat. I Májová manifestace KSČM začínala básní o vyhlazení Lidic - je to zkrátka něco, co je navždy v nás a co bychom měli poznat. Já poznával již v Osvětimi - tedy v těch troskách, které z ní zbyly. I tak to bylo mocné a uhnízdilo se mi to v hlavě asi navždy. Tentokrát se mi naskytla možnost jet do Mauthausenu, což býval největší komplex pracovních táborů v Němci ovládané Evropě. Konkrétně je to v Rakousku, nedaleko Lince. Je to akce organizovaná komunisty - prohlídka, pietní pochod a pokleknutí u památníku českých a slovenských obětí. Bohužel je to zájezd s nestanovenou cenou pro jednotlivce a platí u něj "čím více lidí, tím nižší cena", proto bych byl rád, kdyby to někoho oslovilo, aby nás bylo co nejvíce. Je to hloupé, že vás lákám tak, že to vyznívá asi takto: "jeďte, ať méně platím". Je mi to líto, chci samozřejmě, abyste také poznali část naší minulosti, ale znáte tuto dobu ... proč nespojit příjemné s užitečným? Myslím, že by nám to všem hodně dalo. Osvětim mě oslovila hodně. A i když si někteří říkají "co bylo, bylo, proč bych se zajímal o nějaký mrtvý lidi z doby, kdy jsem ještě nežil", já myslím, že je to chybné uvažování, neboť celá naše země byla pod německým útlakem, rodiny všech si tímto prošly. Takže prosím, pojeďte do Mauthausenu. Věřím, že moc drahé to nebude, a pokud máte obavy z toho, že to pořádají komunisti, říkám vám rovnou, že jsou to také jen lidé, nikdo vám nebude nutit jejich idee (ani třešně), nikdo vás k volbám nepožene, jde jen o zážitek z prohlídky, ta je pro všechny.
A jelikož se bude pravděpodobně odjíždět z Českých Budějovic, bylo by vhodné, kdybyste pocházeli z Jižních Čech.... ale pokud se nesežene autobus, bude to stejně probíhat tak, že každý pojede ve svém autě, takže by se dalo odjet téměř z každého místa, jen by se to muselo nahlásit. Uvidíme - upřesníme.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky