↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

sobota 3. července 2010

Úterní chvilka poezie

Mám pro vás tři básničky... dvě jsou trapné, zamilované.. a jednu jsem nepsal já - ta je nejlepší! ;)
Neznám její jméno ani autora... našel jsem jí na třech papírech v nové čítance, kterou jsme dostali ve škole. Rozhodl jsem se jí dát na konec. Většinou je dobré, dát to nejlepší na konec. ;)

Ještě ale než vás pustím k těm mým hrůzám, co jsem splodil, tak bych vám zde napsal menší předělávku povídky Ernesta Hemingwaye - Stařec a moře. Myslím, že k této 'parodii' by bylo dobré znát originál.. kousek.. tak vám ho sem možná naskenuju - později! ;)

K tomuto výtvoru jsem měl parťáka.. radši nebudu jmenovat, protože to staví opravdu na tom nejprimitivnějším a inteligenčně podprůměrném humoru, ale co byste chtěli, abychom splodili na konci školního roku? ;)

Takže - Kompost Hamandeggs
Stařec a mařka

Děj telenovely Stařec a mařka je situován do Pákistánu, kde Hamandeggs ke konci svého života hnil. Její střední postavou je starý, už řadu let zhulený překupník Navaltágo. Nakonec vyjíždí na černý trh docela sám, bez chlapce, který mu doposud dával dávky.

(...) Teď stařec pohlédl dolů a zjistil, že pták stojí zase.
"Potřebuje mařku," řekl si nahlas. Marihuana se však na pultech neukázala, ani drobné prášky tu nebyly.

:D :D :D Ano ano.. velice vtipné..což? :D
- nemám u sebe tu naší inteligentní předlohu, takže se tam mohou vyskytovat nesrovnalosti.. takže pokud by sem parťák zabrousil a něco málo mi poupravil, zlobit se nebudu :D

No.. nyní přichází čas na moje poetické výlevy.. stále máte čas na to, abyste utekli do bezpečí.. ;)

Tuto báseň jsem napsal pro jednu (taky raději nejmenovanou) dívku, na které mě zaujaly především její oči.. nádherné..
Znáte někdo videoklip na Mother Earth od WT? Přišlo mi, že jsem v jejích očích viděl tu přírodu, co se objevuje právě v tomhle klipu.. :)
Tak jsem o nich musel napsat báseň... Oči nevinného..

Neznáš, nechápeš, nevidíš!
Tvoje oči zaslepený jsou
falešnou krásou světa
a božímy dary,
který tě oblbujou.

Nevidíš, nemůžeš, nechceš!
Ani se ti nedivím.
za tou přízračnou bílou
je všechno černé
a chladné, že nic necítím.

Realita ti uniká,
buď ráda,
že neznáš
pravý svět.
Tam, kde zpěv ptáků utichá
to začíná,
úsměv mizí
a všechno pokrývá
smrtící led.

Ale v tvých očích se odráží divokost,
nespoutaná příroda,
láska
a údiv.
Mezi zelenými stromy
pobíhá jednorožec
hledá řeku,
která burácí, ničí
a výhružně šumí.

Ale ty neznáš jednorožcův strach
a už vůbec ne jeho sílu.
Až propíchne tvé srdce zářícím rohem,
řeka krev unese,
tvé tělo sebere
a ztratí ve víru.

Pak se nesmíš divit,
až ze svých snů procitneš,
že ty zelené stromy budou pryč.
Budeš je hledat
a nebudeš věřit,
že tyhle černé pahýly je mají nahradit

Láska a ten naivní, vítaný údiv budou v nenávratnu.
Z tvých očí se vytratí nevinnost
a pochopíš, že jsi žila v klamu.

Jak romantické což..? :D
Když to tak po sobě zpětně čtu, uvědomuju si, že mě kromě Mother Earth insiporvalo trochu i If I Was Your Vampire od Mansona...
Jak jsem snadno zmanipulovatelný.. :(

Každopádně teď přichází čas na mojí druhou zamilovanou pecku.. doufám tedy, že to ještě někdo čte.. no pokud ano, teď s tím definitivně už sekne. :D
Trochu se stydím za to, že následující báseň je psaná pro jinou dívku, než ta první.. no co.. pocity puberťáka smíšený bývaj! :D

Sagathe

Dva tunely
- já bloudím.
Jen samota
- jsem ztracen.
Obkopuje mě
samota
a beznaděj.
Čas zkrácen
byl a tohle bludiště
v tobě mě jednou pohltí.
Už teď se myslí toulám
daleko.
Zvrácené představy
můj mozek zahltí.
Hledám světlo
- nejde to.
Pomoc mi, Agáto!

V této básni jsem objekt své lásky i zmínil jménem.. pevně doufám, že zmiňovaná nemá blog. :D
Samozřejmě ta báseň je o něco málo delší (asi o čtyři sloky :D), ale tak dlouho jsem vás mučit přece nemohl.. myslím, že jedna sloka tohoto výmyslu bohatě stačí všem! :D
Je to jentak pro ukázku. ;)

No aposlední báseň, tedy báseň neznámeho jména a neznámého původu.. zase trochu jiný šálek kávy...
Asi to nazvu prostě...
Televize
Vím, že na to nemám právo.. ale hodí se to k tomu... navíc je to jen provizorní jméno...
Kdyby sem zabrousil autor.. tak autore, dej vědět! ;)

Televize

I.
Když mám v duši smutek,
zapnu bedýnku,
na seriál zírám
večer při vínku.

Všechno s e mi v hlavě mate
jako páté přes deváté.
Grama na gramy
všechny programy.

Tenkrát bylo lidi,
seriálů moc.
Primář Sova, Bavor,
Švorcová a Klos.

Bratr, soudruh, pán i panna
milovali Sandokana.
Štrosmajer a Cvach
strašili nás v snách.

Teď je všechno jiné,
volám s radostí.
Zapomínám trable
všední starostí.

II.

Prima, Nova, kabel, ČT
kultura už zase kvete
večer, člověče,
krev zas poteče.

Hltám z obrazovky
skvělé reklamy
na špinavé prádlo,
vložky pro dámy.

Události ó ty žeru.
Diazepam rychle beru.
Kdepak táto sex,
je Komisař Rex!

To je ono, Kotel!
Při něm šílí dav.
Politik se třese,
zda odejde zdráv.

Magor koktá s mikrofonem,
Jílková řve na něj honem.
Honorářů důl,
divák není Létající Čestmír.

III.

Hele, táto, přepni!
Je tam DO-RE-MI,
to se zase budu
válet po zemi.

Falešně tam ženská kvičí,
táto mě to uši zničí!
Peříčko je fuj!
Lepší je ten tvůj!

Žena o půlnoci
ve snu kroutí tvář.
Místo mě objímá
v tranzu receptář.

Křičí na mě, pozor vrahu!
Padá se mnou na podlahu.
Vstávej, táto, jdem
sekat Mountfieldem.

Do sklenice, táto,
dej si protézu.
Na Vánoce dárek
máme od ČEZU!


 Tak pevně doufám, že jste se aspoň tou poslední básní trochu pobavili.. jinak přeji hezký zbytek dne a těm, co jdou zítra pro výzo, ať je lepší než to moje.. no což bude určitě, ale měl jsem chuť to popřát.. :D :D

A ještě přidám jednu... ono toho nebylo málo což? :D
Přivedl mě na ní parťák... dostal jsem i svolení k jmenování :D.. parťák Bender.. Maggie v SB! ;)

Jde taky o předělávku básně.. naše tvorba.. Manon Lescaut (úryvek) se stal Mansonem Marilynem ... :D ;)

Manson je můj osud. Manson je můj osud.
Manson je všecko, co neznal jsem dosud.
Manson je první a psolední můj hřích,
nepoznat Mansona, nemiloval bych.
Manson je motýl. Manson je včela.
Manson je růže, hozená do kostela.
Manson je všecko, co neztratí nikdy svůj pel.
Manson je rozum, který mi uletěl!
Manson je dítě, Manson je plavovláska.
Manson je první a poslední má láska.
Mansone, ach Mansone, Mansone z Floridy!
Manson je moje umřít pro krásu ...

:D
Podle mě to není tak špatné.. spousta věcí sedí.. až na ůži v kostele.. plavovlásku ...a dítě :D
Přijde mi to povedené.. jsem skromný! :D

Poslední verš se nerýmuje z toho důvodu, že jsem přepisoval jen jména a ostatní nechával.. ovšem v předposlední řádce je Manon z Arrasu... tak proto, umřít pro krásu... :D ;) Snad to, že se krása nerýmuje s Floridou pochopíte! :D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky