↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

neděle 23. října 2016

Když hodnotím podle vzhledu ...

Nějak podezřele často teď narážím na články o tom, jak je příšerné, že lidi soudí ostatní podle vzhledu. Asi jsme čím dál víc povrchní a nebo vztahovační... prostě příšerní! Fuj.

Podle mě souzení "knihy podle obalu" k životu patří. Je přirozené, že si člověk řekne "Je, ten je hezký - je, ten je hnusný", a nemusí si k tomu domýšlet nic víc. Vidím zásadní rozdíl mezi "posuzováním" a "odsuzováním". A vím, že to není jen otázka krásy, ale i otázka stylu - jako metalistka bych mohla vyprávět... ale to teď řešit nechci, protože dneska mám tu potřebu zaseknout se prostě jen u krásy. Nebo spíš u toho, jak ji vnímám já. Šíleně moc lidí mi říká, že nedokážu ničí vzhled ohodnotit kladně (respektive říkají "Pro tebe je každý hnusný"). Neřekla bych, že je to pravda, ale na druhou stranu vím, že fakt nechodím po ulicích a s přiblbým úsměvem neříkám každému na potkání, jak je nádherný.

Mám tendenci takhle hodnotit hlavně herečky a zpěvačky. Zpěvačky prostě z toho důvodu, že hudbou žiji, a tak stále objevuji a poznávám nové tváře, herečky zase proto, že když už se dívám na film nebo seriál, tak si ho chci nějak užít i vizuálně. A ve chvíli, kdy se v roli ženy, která měla být oslnivě krásná, objeví nějaká průměrně vyhlížející herečka, tak je jasné, že nadšená z toho nejsem. Jako když Meryl Streep hrála Sofii nebo když Clémence Poésy hrála Fleur Delacour. Ani jednu z těch hereček bych neoznačila za "šerednou", ale zároveň v nich ani ty oslnivé krásky nějak nevidím. Problém je, že tohle je všechno subjektivní. Tak se můžu vztekat, jak chci, a stejně se najdou lidi, kteří budou opěvovat jak krásu Meryl, tak krásu Clémence.
I když si však moc dobře uvědomuji, jak moc tohle závisí na názoru a pohledu konkrétního člověka, mám stále tu potřebu hodnoti... prostě to ve mně je.
Zároveň si říkám, že opravdu krásných lidí - tedy těch, které za krásné považuji já - nevídám zase tolik. Svět jimi zamořen fakt není, a tak je přirozené, že nějakými slovy chvály, co se vzhledu týče, hodně šetřím. Šetřím si je na ty, kteří za to stojí.

Můj přítel mi nedávno řekl, že má vážně problém nějak objektivně zařadit člověka, když o něm řeknu, že je hezký nebo ošklivý, protože mám prý tu hranici šíleně šouplou... tedy tím směrem, že hezká je jen Hürrem (postava z Velkolepého století, hraje ji Meryem Uzerli) a všechno ostatní je odpad. Samozřejmě to myslel ze srandy, trochu, ale vím, že občas mám taky sklon všechny šmahem zařadit mezi ty "nepěkné", takže...
Požádal mě o sestavení jakési... škály... abych mu očíslovala nějaké celebrity od 1 do 10 a on se podle nich tak mohl řídit. Přišlo mi to jako geniální nápad, zvlášť, když si tak libuji v dělání všemožných seznamů a přehledů.
Škálu jsem zpracovala a Hürrem zařadila na její vrchol. Přiřadila jsem jí číslo 1.
10 je tedy u mě nejhorší.

Škálu přidám i sem, najdete ji v celém článku, a tak ještě jednou upozorňuji, že je to MOJE hodnocení, a tudíž se fakt nemusí shodovat v žádném bodě s nikým vás. Stvořila jsem ji, aby tedy měl přítel jasno v tom, co mé hodnocení znamená. Zároveň jsem zpracovala pouze ženskou verzi, neboť u mužů tolik vybíravá nejsem... tam je mé hodnocení naprosto jednoduché o pouhých čtyřech bodech:
můj přítel - Severus Snape a jemu podobní záporáci (jako třeba Loki) - průměrný zbytek - Zeman a jemu podobné zjevy (jako třeba Jabba)

Ještě jedna připomínka - radši: Nebrala jsem v potaz ani trochu sympatie k daným celebritám, které mi posloužily jako stěžejní body v žebříčku. Neuvažovala jsem, zda se mi líbí jejich hudba či herecké výkony, prostě jsem hodnotila pouze a jenom krásu. Jako ten nejpovrchnější člověk na světě.

EDIT 2018: další připomínka - JE TO ŠKÁLA! Ne seznam nejhezčích či nejošklivějších celebrit na světě. FFS!

Ke každé "úrovni" jsem radši uvedla i nějaké příklady, kdo by mi spadal buďto přímo do té úrovně nebo mezi... máte to tu graficky znázorněné, tak snad to z toho půjde pochopit.
Vybírala jsem ty trochu známější celebrity, nebo aspoň ty, které jsou známé u nás doma.
Jo a do škály jsem nezahrnula plnoštíhlé ženy, černošky (tedy ne ty klasické tmavé s čistě africkými předky) a Asiatky. Ne kvůli nějaké potřebě diskriminovat, ale jednak třeba ani moc Asiatek a černošek neznám, a jednak by se mi to s tím "bílým" zbytkem těžko posuzovalo, protože ty rysy jsou prostě jiné.
Nevybírala jsem ani české ani slovenské zástupkyně, protože se mi na ně nenahlíží tak moc dobře objektivně (tedy stále u nich beru v potaz sympatie, někdy spíš antipatie), abych byla schopná zařadit je do seznamu.


Vím, že jsem u všech hereček psala přímo jejich jména, jen u princezny Lei jsem prostě musela ponechat tu Leiu :D hlavně tedy abych zdůraznila, že fakt nehodnotím současnou babičku Carrie.
Na to jsem vlastně také chtěla poukázat: Snažila jsem se hodnotit všechny zde zmíněné tak nějak v rámci podobného věku, takže zrovna tak nesrovnávám současnou Meryl a další trochu starší herečky z mého seznamu s těmi mladšími.

Snad vám přehled nepřišel nezajímavý a jsem moc zvědavá na vaše žebříčky a názory :)
Děkuji za přečtení a
May the Infinity of the Beauty be with you ...

Jinak pár dní teď články přidávat nebudu. Komentovat stále hodlám, to ano, jen budu mít ve škole moc práce na to, abych prostě zasedla a psala něco konstruktivního na blog. Však i tohle je takový spíše oddechový článek. ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky