↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

pátek 18. března 2011

Jak je to s tou diskriminací?!

V televizi na ČT24 právě běží přenos z Brna, kde se volí nový předseda ČSSD. Nevím, jestli je to živě, ale bylo by dobré, kdyby takovouto věc vysílali aktuálně. Nad něčím se tam momentálně rozhořčuje pan Sobotka, zatímco dole se míhají útržky z jeho projevu: ČSSD působí často obranářsky., Musíme tvrdě bojovat s korupcí., V krizi obstály země se sociálními systémy., Musíme změnit financování sociálního státu. A ačkoliv jsou to hesla působivá, moc mě ten projev nezaujal. To když hovořil pan Hašek, vtáhnul mě do toho!

...

Přečkal jsem právě útrpnou přednášku své matky o tom, že nemám vraždit své spolužáky. Nevím opravdu, co si o mně myslí?!

Projev pana Sobotky už mi dávno unikl a já nevím, jak to dopadlo s oním očekávaným převratem - nicméně to stejně nebyl důvod toho, abych začal psát tento článek. Je jím rasismus. Ale ne rasismus, jak si ho dokáží mnozí z Vás představit z dějin, jde o rasismus obrácený. Nejspíš už víte, že narážím - opět - na drahé romské spoluobčany. Předem chci upozornit, že rozhodně neháži nikoho do jednoho pytle, ale také chci poukázat na to, že v této době se dá dobrý cikán od špatného cikána rozlišit dosti obtížně.

K tomuto článku mě nedovedla žádná nová nepříjemná zkušenost, ale staré rány a naše chodba. Proč chodba? Už jednou jsem psal o tom, že zde dříve bydlela dosti velká (no jaká jiná) romská rodinka, ve které se jednoho dne konala svatba. Vše probíhalo tiše, žádný obyvatel našeho domu by se nejspíš za normálních okolností o této svatbě nedozvěděl. Ale dokážete si spojit cikány s pojmem "normální okolnosti"? Já už ne!
Z přízemí, kde romové bydleli, se začaly ozývat výkřiky a zvuky tříštícího se skla - přípitkové sklenice mrštěné o zeď! Tuším, že nikdo nemá dobré zkušenosti s cikány a natož opilými! Když jsme se druhý den odvážili dolů, všude na zdech byla krev, tuším, že nevěstina. U dveří do domu byly na zdech jen malé kapky, zato po zdi za schody se táhla dlouhá krvavá čmouha končící u dveřích na zahradu. Na zahradě u studny byla velká krvavá louže - doteď nikdo z nás neví, co se tu tehdy stalo. Vlastně z nynějších obyvatel to nikdo kromě nás a sousedů odnaproti nezažil.
Proč jsem si na to vlastně nyní vzpomněl? Krvavé skvrny i stará omítka s květovaným vzorem jsou už dávno přetřeny šílenou zelenou barvičkou. Dnes se ale kus té zelené příšery nešťastnou náhodou, která se mnou vůbec nesouvisela, sloupla - a já si to vybavil... A také jsem si vybavil Máte slovo, které jsem viděl 10.3. 2011. Právě se tam probírala otázka rasismu. Máte slovo je vůbec skvělý pořad, kde diskutují jak politici, tak zastánci skupiny, která je právě řešena. Prostor pro vyjádření mají ale i televizní diváci, kteří se zapojují do diskuze prostřednictzvím SMS - a někdy se tam vyskytly vskutku zajímavé příspěvky.

Ve studiu tentokrát byli Radek John, ing. Pavel Louda, obytavel Kladna Patrik Banga a obyvatel Děčína Drahomír Radek Horváth. Diskuze byla vedena Michaelou Jílkovou.

Nejsem rasista, jen chci, aby mé peníze z daní šly tam, kam patří a ne lidem, kteří na mé práci parazitují, obtěžují a okrádají. A pokud na tu křivdu ukážu jsem označený za rasistu.

Dokud nebude vůle nazývat věci pravými jmény, nevyřeší se nic. Policie má svázané ruce humanistickými zákony, které chrání zloděje a nenechavce a omezují poctivé lidi. Prvně musíme změnit zákony.

Dobrý večer, moc by mě zajímalo z čeho se těm tzv. nepřizpůsobivým občanům vypočte důchod. Z průměrné mzdy? To je výsmech všem pracujícím občanům!

Slušný člověk je povl, ale nepřizpůsobivým je dovoleno vše. Vrcholem je je vypočítaný důchod z průměrné mzdy ve státě a nemusí hnout prstem. Kde to jsme?

Nepřizpůsobiví lidé jsou všichni, co pracují, a ti ostatní: Romové v životě za práci nevzali, ale dostávají vše na stříbrném podnose.

Naopak já se bojím, že jsem bílej. Zdaleko nemám takové výhody jako ti jak říkáte s jinou barvou pleti a můžu pracovat, jak chci.

Jsem invalidní důchodce a musel jsem prokazovat svou nemoc. Nepřizpůsobiví dostanou vše bez prokazování, smekám, kam jsme to dopracovali.

Berou sociální dávky, dejte jim lopaty, košťata a hrábě, ať makaj 8 hodin denně na čerstvém vzduchu a nebudou mít roupy. Naše země potřebuje uklidit.

U nás je rasismus naruby. Zkuste si žít s těmi nepřizpůsobivými, kteří znají jen svá práva a ne povinnosti. Příklad: Litvínov-Janov.

Tři Romové mi zkopali invalidního bratra tak, že skončil na JIPce. Jelikož jsou menšina, dostali minimální trest!! Kde to jsme, to není rasismus! Co to je?!

Příspěvky televizních diváků pořadu Máte slovo.
Hned po přidání do archivu ČT patnáctého března se rozjela u tohoto dílu zajímavá diskuze, do které přispívali sami Romové:

fraaerko
tak paninko vi jsi myslite ze nakej cigan je zvedavej na oranzovou vestu popelnici aby za sebou tahl koste a lopatu tak to asi ne dejte tuhle praci vsem bilim a uvidime jak budou gadze reaogat ste vsychno do jednoho rasisti nic vic nechapu jak mohl vzniknout ceskej stat

rasistmus
Nechapu vas gadzove kdyz uz mse u toho vi rikaze te romove neboli cikani jsou spatny nemaj praci atd jsou na podpore helejte gadzove kdyby ste dali tim ciganum praci normalni praci a ne zametat chodniky atd kdyby ste jim dali praci jako davate bilim lidem tak je vsechno ok tomu verte jenom ze vi jsi myslite ze ciganovi date zametat chodniky a cigan bude rad to radsi pujde nekam krac nebo tak

Já osobně si myslím, že s takovouto úrovní vyjadřování ani na jinou práci nemají šanci. Navíc do diskuze v SMS přispíval i jistý podnikatel, který prý ve svém solidním podniku zaměstnal několik Romů, kteří mu později podnik vykradli - pak jim veřte a svěřte jim nějakou pořádnou práci! Jako kdyby o ni stáli!

Nemám cikány rád - opravdu ne! Existují světlé vyjímky - ostatně manžel mé sestřenice je vcelku sympatický cikán -, ale takových vyjímek není moc! A já se bojím, že úplně vyhynou za několik let. V Máte slovo navrhoval pan Louda, aby šli tipodnikaví cikáni za vzor svým nepřizpůsobivějším druhům, ale v zápětí byl jeho návrh zavrhnut. Já nad tím takto nikdy nepřemýšlel, ale jak to tak vypadá, Čechy cikáni nikdy poslouchat nebudou, tak by mohli alespoň někoho ze svých kruhů!

Vzpomínám si na jeden případ, kdy Romové odmítali platit nájem v chátrajícím domě a stát je přesunul do nově vystaveného krásného paneláku. Kdyby neplatili bílí, stali by se z nich bezdomovci nebo by skončili za mřížemi! Spravedlnost v tomto státě je slepá! A to proto, že se politici cikánů nejspíš bojí.. a nebo si nemyslí, že je situace tak vážná. Někdo také přispěl do diskuze formou SMS tím, že by nejraději každému politikovi šoupnul do bytu 10 cikánů a hned by se našlo řešení!

Není mi také úplně jasná důchodová reforma, na kterou diváci také párkrát narazili ve svých příspěvcích a která se stala dalším tématem pro Máte slovo. Jde o to, že výdělečně činní potomci musí přispívat určité procento svým rodičům na důchod? To mi přijde jako špatný vtip. Nejde o to, že bych byl škrt a radši bych nechal své rodiče bez dobrého důchodu a zázemí, jde o princip! Tady je vidět, jak se snaží vláda šetřit na nás českých bílých občanech, ale za cikány a různé hlouposti klidně vyhodí majlant - tohle není šetření, to je vyloženě tupost!

Líbila se mi také narážka na svázané ruce policie. Je to pravda. Policie nemůže kvůli zákonům NIC! A nejde nyní jen o zásahy proti cikánům, jde i o zásahy proti nejrůznějším zločincům. Všem zmetkům nyní hrají zákony vyloženě do karet! Docela mě vytočil zákaz bránění sebe a svého majetku, který byl teď nedávno vyhlášen. Když mě někdo okrade, nemůžu ho napadnout! A co mám dělat? Čekat až ho poldové dopadnou? Nějaký prd! Jakýsi parchant mi ukradl mobil, policie NIC nevyšetřila, případ ODLOŽILA a pojišťovna mi taky dala HOVNO! Víte proč jsem nic nedostal? To kvůli tomu, že jsem si nechal mobil v šatně, kam prý nepatří.. Přitom má teta zkoumala zákony a různé paragrafy, kde našla zmínku o tom, že veškerá místa jako jsou šatny jsou všude ve veřejných budovách (školách, nemocnicích, divadlech...) místa určená pro odložení JAKÝCHKOLIV věcí! Kdybych byl cikán, dostal bych bezpochyby své prachy hned! Mám se natřít krémem na boty?!! Tahle země ale upadá!

Mimochodem.. papírové padesátikoruny platí jen do konce března, takže spěchejte do bank, drazí moji, než Vám několik stovek jen tak propadne.


Jako by toho všeho nebylo dost, zuří ještě v Lybii válka, do které chce nyní aktuálně ještě zasáhnout Obama. Říkám neustále, že Američané mají potřebu cpát se do všeho - hlavně do toho, co se jich ani trochu netýká!

A pak Japonsko! V každé druhé třídě u nás na škole vznikly na tabulích nápis Pray for Japan, ne neptejte se mě, proč je to anglicky - to já totiž opravdu nevím a nechápu! Každopádně u nás ve třídě ten nápid nikde není, tak je mi to jedno.
Je to ale hrozná katastrofa. Ale taky to jde nějak mimo mě. Nikdy mě nezasáhlo nic, co se neudálo v České republice a nechápal jsem, proč by naše vláda měla posílat naši armádu do jakési cizí války, která nás také nemohla nikdy ohrozit!
Slyšel jsem ale, že z Fukušimi uniká jakási radiace. Radiace mě docela zajímá, byla to jediná látka, která mě v chemii zaujala. Teď ve zprávách říkali, že radiace u Fukušimi se jen o dva stupně liší od té černobylské.
Víte, že mě nyní napadlo vyslat všechny nepohodlné Romy do Fukušimi..? Asi jsem zlý, ale nebyl bych jediný takto uvažující - včera jsme na výtvarce s Jakubem probírali (čistě teoreticky) průběh genocidy.. Záhy jsme byli nazváni novými Hitlery. Tak jsme od toho upustili - s fašismem nechci mít nic společného!




Vím také, že jsem Vám moc na nic neodpověděl.. Když já Vám vždy chci tolik říct v článku, ale na ty komentáře už mi pak nezbyde energie - tohle není jen chabá výmluva, berte to tak prosím. :) Omlouvám se Vám všem předem, jestliže se neozvu třeba i týden, jen tento článek píšu teď už asi třetí hodinou.

Přeji pěkný zbytek večera a hodně penez, budete je potřebovat.
Xavier

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky