↓↓Nové příspěvky přibývají v rubrice METALOVÁ PACIČKA, všechny ostatní rubriky jsou archivem starých blogů z blog.cz ↓↓

čtvrtek 3. února 2011

Vezměte mě třeba břitvou!

Víte, co se stane, když v zápalu boje koupíte zlevněné lístky na Mástr, aniž byste to ještě promysleli, a následně si koupíte Spark? ŠOK! Zástava srdce, infarkt a zarážející zjištění.. České festivaly si přehazují hvězdy, jak to jenom jde. Interpret, který je jeden rok na Mástru, se automaticky následující rok objeví na Metalfestu a naopak. Proč se tedy divím..? Proč se divím, že Epica je na Metalfestu, když jsem zakoupil lístky na MoR?!

MoR x MF


Sabaton, Accept a Saxon samozřejmě vloni také vévodili Mástru.. A na druhou stranu Eluveitie si podmanili minulý rok Metalfest.. Škatulkování! Ale aspoň už vím, co mám kdy kde čekat.

Nechci být zklamaný z toho, že bych znovu neviděl Epicu, ale přesto jsem.. Přeci jen vystoupení Epici na Mástru nebylo bůh ví jak světoborné. Co když na Metalfestu zazáří a já u toho nebudu?

Na druhou stranu, na Mástru je daleko pestřejší výběr skupin. Na Metalfestu bych se asi naplno věnoval právě jen Epice a Arch Enemy, ale takto se můžu těšit na Oomph!, Eluveitie (lidi, tu mám problém.. Je TA Eluveitie či TI Eluveitie? Říkáte si, že je to maličkost, ale ono to vážně mnohdy brzdí konverzaci..) a zvědavý jsem i na Moonspell, Delain, Sireniu, Jiřího Schmitzera (který mě nedávno odrovnal Bynďou), Fleret, Tři Sestry, Guano Apes a Rhapsody of Fire či Finntroll, od kterých toho zatím mnoho neznám, ale mají v sobě něco, čím mě zaujali.. Delain mě tedy zaujali především tím, že na minulý MoR nakonec nepřiletěli, tak by mě zajímalo, jestli to letos dopadne jinak.
Zatraceně se už těším. :)

No a nyní z trochu jiného soudku.. opustím na chvíli festivaly a budu se věnovat jedné skupině, kterou jsem tuším objevil někdy na začátku minulého roku. Leaves' Eyes.
Ve Sparku jsem objevil takový zajímavý článek, ve kterém se Robert Čapek opovážil srovnávat zpěvačky, které působily ve stejných skupinách. Došlo i na srovnání Tarji Turunen a Anette Olzon, kde v závěru stojí dodatek, že tyhle dvě nelze porovnat. Taky se mi zdá. Ale více pozornosti budu věnovat srovnání Liv Kristine a Nell Sigland za Theatre of Tragedy.
"Liv má v hlase určitou jemnost a něhu, dovede výtečně předávat náladu skladby." - Dále pan Čapek poukazuje na kudrlinky, které jsou ve zpěvu Liv, a na pověst legendy, se kterou se nikdo nemůže měřit, kterou si Liv postupně vydobila. Myslím, že právě ta pověst nakonec rozhodla o vítězství Liv v tomto duelu. Nell sice vůbec neznám, ale pochybuji o tom, že by její hlas dokázal být ještě méně zajímavý než hlas Liv. Možná, že v něm má něhu a jemnost, ale nezdá se mi, že by dokázala nějak valně předávat atmosféru skladby nebo snad dokonce emoce. Je to jen takové chladné kníkání, které občas zabrousí do nějaké té výšky přes haldu neposlouchatelných kudrlinek. Možná je to ale jen můj zaujatý pohled skrze hudbu Leaves' Eyes, věřím, že ToT zněli úplně jinak, ale hlas Liv se zas tolik změnit nemohl. Ale když mi  ten bezduchý zvuk tak vadí, proč Leaves' Eyes vlastně poslouchám? Nejsem si jistý, tou hudbou to asi jen stěží bude. Ale je v tom nějaké neznámé kouzlo, něco, co mě nutí zajít znovu na youtube a pustit si Elegy. Z jakého je to vlastně alba? Vinland Saga? Doma mám jen Lovelorn, což je jejich prvotina. Třeba taky tím to bude, že se mi tvorba Leaves' Eyes tolik nelíbí, když pořádně znám jen jejich první album..O to víc by mě zajímalo jejich následující album, protože ta skupina v sobě něco má.. I když zatím absolutně netuším co.

Liv Kristine - My Destiny
Leaves' Eyes - Nordická dobrodružství pokračují na moři

'Rodinný podnik manželů Krullových opět šlape na plné obrátky a 22. dubna nám tak představí nové album Leaves' Eyes. Zpěvačka Liv Kristine už dříve prozradila, že tentokrát kapela daleko více do svých skladeb zapracovala vlivy severského folku a opět nebudou chybět ani skladby zpívané v její mateřské norštině. "Některé písničky si vyloženě žádaly témata zakořeněná v severské historii a kultuře, a tak abychom zachovali jejich jedinečnost, bylo také třeba, aby byly zpívány norsky," vysvětluje platinová diva, jak se obsah desky nazvané "Meredead" formoval. Kromě norštiny se na ní však objeví také texty psané jak v současné angličtině, tak ve staroangličtině. "Abych mohla takové texty psát, musela jsem se hlouběji ponořit do studia jazyka, gramatiky i výslovnosti. Nesmírně mě to však bavilo," dodává Liv. "Dovolila jsem si tentokrát více svobody, a tak je na 'Meredead' množství různých příběhů, ať už vycházejících ze skutečných událostí  nebo čistě smyšlených. Příběhů o chrabrých dobrodruzích, kteří skonali na moři, o jejich manželkách, o zlých čarodějkách, trojhlavých trollech, zakletých princeznách, mramorových sálech i krvežíznivých monstrech." Personálně se na novince poprvé v řadách kapely představí kytarista Sander van der Meer a bubeník Roland Navratil, které v loňském roce Alexander Krull naverboval rovněž do Atrocity.'

Řeknu vám, že jsem na to, zvlášť po takovém úvodu, zvědav. Třeba mě Leaves' Eyes nakopnou se svou novou deskou o něco více. Navíc, stále ještě jsem neslyšel nic z Njordu kromě singlu My Destiny, který mám již stažený. Myslím, že se tím prolíná vcelku zajímavý motiv, ale celkový nápad nakonec postrádá jakoukoliv dotaženost. Přeci jen opakovat neustále jen "My Destiny" občas prolnuté nějakou slokou, také není pro náročnějšího posluchače to pravé. Na druhou stranu se mi zdá, že skupina na Njordu výrazně přitvrdila, doufám tedy jen, že na Meredead v tom budou pokračovat a nevrátí se k Lovelorn-kořenům.


Meredead
Njord



















Mám takový dojem, že na Meredead je to prvně, kdy na obalu není sama Liv. Vypadá ale poměrně zajímavě.

Ve Sparku je toho hodně ke čtení. Článek o Leaves' Eyes se vlastně nachází těsně pod článkem o Lacuně Coil a vedlejší straně vévodí Whitesnake, pod kterými se v šedém boxu tísní článek o Cenách Břitva, které mají letos již své desáté výročí. Hlavní článek je o skupině Accept, která vloni ovládla Mástr, a rozhovory zde můžete najít s Korpiklaany, Destruction, Papa Roach, Sireniou a mnohými dalšími.
Takže jako vždy - doporučuji koupi.
Metal s vámi.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky